تکنیک حذف افراد متحرک در عکاسی از مکان های شلوغ

تکنیک پرکاربرد حذف افراد متحرک در عکس های گرفته شده از مکان های شلوغ

در این آموزش می خواهیم یک تکنیک فوق العاده را به شما آموزش دهیم و این تکنیک حذف افراد و یا قسمت های متحرک در عکس های گرفته شده از مکان های شلوغ هستند. مثلا تصور کنید می خواهید از ایستگاه مترو ، یک میدان شلوغ و یا یک مکان تاریخی شلوغ عکاسی کنید اما جنبندگانی مثل پرندگان ،آدم ها و یا ماشین های در حال حرکت در عکس شما قرار نداشته باشند.

تکنیک

نرم افزار فتوشاپ این امکان را دارد با این منطق که اگر تعداد زیادی عکس به آن داده شود تشخیص دهد جایی که مثلا یک فرد در حال رد شدن است در گذشته چه چیزی بوده است. این سرویس پر طرفدار stack mode است.

برای شرکت در دوره های آموزشی فتوشاپ کلیک کنید

برای یادگیری این تکنیک تعداد زیادی عکس از یک محیط شلوغ تهیه کنید. هرچه تعداد عکس ها بیشتر باشند کار شما تمیز تر از آب در می آید و جزئیات بهتر نمایش داده می شوند.برای حذف قسمت های متحرک در عکس های گرفته شده از مکان های شلوغ پس از باز کردن عکس هایتان در محیط فتوشاپ از منوی فایل وارد scripts شوید. در این مرحله بر load files into stack کلیک کرده تا پنجره ی  load layers باز شود. سپس بر روی  add/open files کلیک کرده تا فایل هایی که باز هستند انتخاب شوند(یک روش دیگر برای انتخاب عکس ها کلیک بر روی browser است).پس از آن که فایل ها به صورت اتوماتیک وارد لیست شدند 2 گزینه خواهیم داشت. یک گزینه مربوط به این است که خود فتوشاپ متوجه شود وقتی عکس ها روی هم باز می شوند در چه وضعیتی نسبت به هم قرار بگیرند. گزینه ی بعدی create smart object است که وقتی عکس ها باز شدند به smart object تبدیل شوند. با تایید و کلیک برok پنجره لایه ها کار خود را شروع کرده و همه عکس ها را باز می کند و در نهایت عکس را به یک smart object تبدیل می کند. حالا وارد منوی لایه ها شوید و در smart object بر stack mode کلیک نمایید و بر Median کلیک کنید.

برای شرکت در دوره های آموزشی فتوشاپ کلیک کنید

در نهایت شما با تصویری مواجه می شوید که فقط دارای مشترکات تمام تصاویر است که افراد و اجسام در حال حرکت آن حذف شده اند. فراموش نکنید برای آن که عکس شما جزئیات دقیق تری داشته باشد باید عکس های بیشتری تهیه کنید.همچنین به یاد داشته باشید ماشین پارک شده و یا انسانی که نسشته است و یا هرچیزی که در همه عکس ها ثابت است پس از انجام این تکنیک حذف نخواهد شد و این تکنیک تنها بر روی قسمت های متحرک تصاویر اعمال می شود.

برای شرکت در دوره های آموزشی فتوشاپ کلیک کنید

گروه آموزشی خرد امیدوار است که این تکنیک برای شما مفید واقع شده باشد و از این پس به راحتی بتوانید بدون هیچ نگرانی به عکاسی در مکان های در مکان های شلوغ بپردازید.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *