سبک زندگی سالم

سبک زندگی سالم 

  • استراحت‌های ورزشی داشته باشید.

برای استراحت و از بین رفتن خستگی، همیشه به قهوه نیاز نیست، بلکه می‌توانید مقداری حرکت جهشی یا کششی انجام دهید. این کار برای بدن و ذهن شما عالی است. فقط 5 بار پیاده روی در طول هفته و هر بار 35 دقیقه، احتمالا غم و افسردگی را از شما دور نگه خواهد داشت، و اگر نمی‌توانید تمام آن کارها یک دفعه انجام دهید، تمرین‌های کوتاه مدت نیز کمک خواهد کرد.

 حرکات کششی به شما برای بیدار شدن کمک می‌کند، انرژی بیشتری به شما می‌دهد، انعطاف‌پذیری و هماهنگی بدنتان را بالا برده، به گردش خون در بدن کمک کرده و ریلکس‌تان می‌کند. ورزش های کششی مانند یوگا را میتوانید انجام دهید.

 

اصول سبک زندگی سالم

 

 اگه می‌خواهید به صورت منسجم یوگا تمرین کنید، نخستین گام‌ این است زمانی را در روز مشخص کنید که برای شما کاملا مناسب باشد و مطمئن باشید که هر روز در این ساعت تمرینات خود را انجام خواهید داد. مهم نیست که چه زمانی به تمرین می‌پردازید، اما باید هر روز به صورت منظم این کار را انجام دهید. یوگای صبحگاهی به این معنا است که به آرامی از خواب بیدار می‌شوید و به خودتان انرژی می‌دهید تا روز خوبی در پیش داشته باشید. با ما باشید تا بیشتر با این ورزش و تاثیر آن آشنا شوید

 

اصول سبک زندگی سالم

 

  •  صبحانه بخورید.

صبحانه به چند دلیل مهم است. اول اینکه متابولیسم شما را به صورت جهشی به راه می‌اندازد و مانع غذا خوردن بیش از حد در ادامه روز می‌شود. به علاوه، تحقیقات نشان داده است، افراد بالغی که صبحانه سالمی دارند در کارشان بهتر عمل می‌کنند و کودکانی که وعده صبحگاهی خود را میل می‌کنند، در امتحانات نمره بهتری می‌گیرند.

اگر یک وعده مفصل در اول کار برای شما مطرح نیست، صبحانه را سبک میل کنید و از سریال‌های صبحانه یا میوه استفاده کنید اما صبحانه را حذف نکنید.

 

اصول سبک زندگی سالم

 

  • برای کل روز خوب بدنتان را سوخت رسانی کنید.

اگر قرار است در روز یک وعده غذای خیلی خوب و سالم بخورید، اجازه بدهید که آن وعده صبحانه باشد. ترکیبی از کربوهیدرات‌ها، فیبر، پروتئین و مقدار کمی چربی فواید بسیار زیادی برای سلامتی شما داشته و ساعت‌ها انرژی لازم برای بدنتان را فراهم می‌کند.

 

اصول سبک زندگی سالم

 

  • درست نفس بکشید.

تنفس عمیق و درست از شکم فواید بسیار زیادی برای سلامتی شما دارد مثال بهبود گوارش، بالا رفتن کیفیت خون، تقویت عملکرد سیستم عصبی و تنفسی بدن. یاد گرفتن نحوه صحیح نفس کشیدن بسیار راحت است. هر زمان که احساس کردید تندتند یا کند نفس می‌کشید، سریعاً آن را اصلاح کنید. تنفس عمیق، با آوردن اکسیژن به ماهیچه های شما و مغز ، گردش خون را افزایش می دهد. این افزایش مقدار اکسیژن منجر به انرژی بیشتر می شود و ماهیچه ها، اندام ها و بافت ها سالم تر می شوند.

 

اصول سبک زندگی سالم

 

  • کمتر بنشینید.

هر چقدر زمان نشستن افراد افزایش پیدا کند شانس مردن آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت و این یک حقیقت غیر قابل انکار است. تحقیقات نیز این قضیه را ثابت کرده‌اند که افرادی که بیشتر می‌نشینند و فعالیت بدنی زیادی ندارند از شانس بیشتری برای مردن برخوردارند. حتی اگر ورزش می‌کنید اما ساعات زیادی را می‌نشینید باز هم سبک زندگی ناسالمی دارید. بنابراین بهتر است که از یک زمان سنج برای خود استفاده کنید تا بعد از هر 25 دقیقه نشستن به شما یادآوری کند که باید از جای خود برخواسته و 5 دقیقه تحرک داشته باشید.

 

 

  • مصرف مکمل ها.

تحقیق کنید و یا از پرشک خود بپرسید که چه ویتامین، مواد معدنی و یا گیاهانی می تواند از سلامت و سلامتی شما حمایت کنند. به عنوان مثال، آن هایی که دچار کمبود B – 12 هستند به احتمال زیاد دچار اضطراب می شوند و کمبود ویتامین D مرتبط با انواع مشکلات سلامتی است.

من زردچوبه / کورکومین را برای کاهش التهاب، و B2 و منیزیم را توصیه می کنم، که توسط متخصص اعصاب برای میگرن هورمونی توصیه می شود البته همیشه پیش از مصرف کیفیت و اثربخشی مکمل ها را چک کنید.

 

 

اصول سبک زندگی سالم

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *