معرفی نرم افزار کنترل پروژه و مدیریت پروژه ها

نرم افزار کنترل پروژه

کنترل پروژه چیست؟

کنترل پروژه فرایندی است در جهت حفظ مسیر پروژه برای دستیابی به یک تعادل اقتصادی موجه بین سه عامل هزینه ، زمان و کیفیت در حین اجرای پروژه ، که از ابزار و تکنیکهای خاص خود در انجام این مهم کمک می گیرد . در واقع کنترل ، اجرای دقیق و کامل برنامه تدوین نشده برای پروژه است، بگونه ای که هنگام خروج از برنامه بتوان با تشخیص علل و طرح اقتصادی ترین فعالیتها ، پروژه را به نزدیکترین حالت ممکن در مسیر اولیه و اصلی خود بازگرداند

 

جهت شرکت در دوره کنترل پروژه با پریماورا (Primavera) کلیک کنید

 

نرم افزار کنترل پروژه پریماورا  Primavera

پریماورا كاملترين و قدرتمندترين ابزار مديريت پروژه در جهان شناخته شده است.این نرم افزار کنترل پروژه کلیه فرآیندهای و رویدادهای ناشی از پروژه را از مرحله انعقاد قرارداد تا پایان پروژه ، ثبت ، پیگیری و کنترل می نماید.

از مهمترین بخش هایی که این نرم افزار کنترل می نماید می توان از مدارک فنی ، هزینه ها ، قراردادها ، تدارکات کالا ، کلیه مکاتبات ، صورت جلسات ، و تغییرات در پروژه نام برد. این نرم افزار با امکانات قوی در تولید گزارش می تواند انواع گزارشات متنوع مورد دلخواه را از آخرین وضعیت پروژه ارائه نماید.

این نرم افزار کنترل پروژه و مدیریت آن ، قابلیت مدیریت محصول، قابلیت همکاری و کنترل، و ادغام با سایر نرم افزارهای سازمانی مانند اوراکل و سیستم های ERP SAP را دارد . Primavera در سال 1983 توسط Primavera Systems Inc. عرضه شد.

اساس کار بدین صورت است که ابتدا با وارد کردن فعالیت های پروژه در نرم افزار و مشخص کردن ارتباط بین این فعالیت ها، منابع مورد استفاده در پروژه ها را نیز روی فعالیت ها اعمال می کنیم. سپس نرم افزار با توجه به رابطه بین فعالیت ها و منابع، فعالیت ها را طوری زمانبندی می کند که پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام برسد. همچنین اگر هزینه استفاده از منابع را نیز به نرم افزار بدهیم براورد کلی هزینه پروژه را نیز خواهیم داشت. قابل ذکر است که این نرم افزار مشخص می کند که تک تک فعالیت ها در چه زمانی باید شروع شوند و در چه زمانی خاتمه یابند.

 

نرم افزار کنترل پروژه msp (Microsoft Project)

مایکروسافت پروژه یک محصول نرم افزاری مدیریت پروژه است، توسط مایکروسافت توسعه یافته و به فروش می رسد. این نرم افزار کنترل پروژه به منظور کمک به مدیر پروژه در ایجاد یک طرح، اختصاص منابع، ردیابی پیشرفت، مدیریت بودجه و تجزیه و تحلیل حجم کار طراحی شده است.

MSP نيز ابزاري ارزشمند است براي:

الف) سازماندهي طرح ها

ب)زمان بندي كارها

ج)اختصاص منابع و هزينه‌ كارها

د) تنظيم طرح براي برآورد كردن محدوديتها و

ه) آماده كردن گزارشها براي انتقال طرح نهايي به همه كساني كه بايد طرح مورد نظر را اجراكنند .

 

جهت شرکت در دوره برنامه ریزی و کنترل پروژه با MSP کلیک کنید

 

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *