آموزش رفتار سازمانی و توجه به اهمیت آن

دوره-آموزشی-رفتار-سازمانی

شناخت و پیش بینی رفتار انسان در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که نمود ها و بازتاب رفتار های انسانی نادرست در تمامی سطوح و رتبه های اجتماعی جامعه منعکس می سازد. شناخت و آموزش رفتار سازمانی در اصلاح و کنترل این موضوع موثر می باشد.

تعریف رفتار سازمانی و هدف از آموزش آن

به طور کلی رفتار سازمانی به مطالعه و پژوهش در رفتار، اقدامات و نگرش های افراد، گروه ها و ساختار ها و تاثیر آن در یک سازمان اطلاق می شود که هدف از این امر بهبود کارایی سازمان و اصلاح رفتار نادرست می باشد. هدف از آموزش رفتار سازمانی کمک به توجیه، پیش بینی و کنترل رفتار انسانی می باشد.

برای شرکت در دوره آموزشی رفتارسازمانی کلیک کنید

آموزش رفتار انسانی و مدیریت آن در فرد و جامعه

آموزش رفتار سازمانی و شناخت عوامل آن طیف وسیعی از اجتماع را شامل می شود و فقط مختص دانشجویان مدیریت، مدیران و شرکت های بزرگ نیست. باید توجه داشته باشیم که رفتار افراد در جامعه تاثیر گذار بوده و رفتار نامناسب ممکن است تبدیل به ناهنجاری و فرهنگ غلط گردد. با شناخت فاکتور ها و عوامل مهم فرهنگی و اینکه کدام یک می تواند در یک سازمان، در یک اجتماع و در یک کشور مفید و موثر واقع شوند و در تصمیمات مدیریتی اثرگذار باشند و از آن به عنوان الگوی مدیریتی استفاده شود، از اهداف مهم آموزش رفتار سازمانی می باشد.

شناخت علل رفتاری کارمندان و مدیران در یک سازمان و اینکه چرا تمایل به شانه خالی کردن از زیر کار دارند؛ عیب جویی می کنند و کارمندان زن را با رفتارهای خود تحت فشار قرار می دهند و یا در سرمایه های مادی و معنوی شرکت خیانت می ورزند در اصلاح این رفتار ها و همچنین ارتقا سطح کیفی سازمان موثر می باشند.

شناخت و آموزش رفتار سازمانی با ارائه و بررسی عوامل موجود به پیش بینی و اصلاح به موقع آن می پردازد؛ از جمله موضاعاتی که در آموزش رفتار سازمانی به آن توجه می شود و در ساختن سازمانی ایده آل نقش دارند می توان موارد زیر را نام برد:

  • شناخت ادراک و شخصیت افراد
  • رهبری اثربخش
  • شناسایی نیاز ها و انگیزش ها
  • برآورده کردن رضایت شغلی
  • پیش بینی بازتاب های تصمیم های مهم در سازمان
  • فنون گزینش کارکنان و کارمندان
  • ایجاد شغل و ارتباط آن با بخش های مختلف سازمان
  • ارزیابی عملکرد
  • ارزیابی دیدگاه ها و موضوعات یادگیری

برای شرکت در دوره آموزشی رفتارسازمانی کلیک کنید

برگزاری دوره آموزشی رفتار سازمانی در موسسات آموزش عالی

برای فراگیری و آموزش رفتار سازمانی می توانید در دوره ها و کلاس های موسسات آموزش عالی شرکت کرده و از حضور اساتید مجرب بهره مند گردید و پس از پایان دوره آموزش رفتارهای سازمانی نیز از دریافت رایگان مدرک معتبر که مطابق با استانداردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد برخوردار شوید.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *